clanak False

Procjena Generalnog prometnog plana za 2020. godinu

19.04.2017.
  • Mjere iz Plana za 2020. godinu su procjenjivanje u razdoblju od 2010. do 2029. godine, a izgradnja i provođenje mjera je raspoređeno kroz prvih deset godina, nakon kojih slijedi deset godina eksploatacije. U skladu sa standardnom procjenom projekta, troškovi i koristi kroz razdoblje od 20 godina su diskontirani na vrijednost bazne 1998. godine korištenjem diskontne stope od 10%. Procjena je sadržavala detaljno ispitivanje kombiniranih mjera s različitih stajališta, s usredotočenošću na postizanje rješenja ranije utvrđenih problema. Glavne karakteristike procjene su:
  • sa sadašnjom vrijednošću koristi od Plana u iznosu od 267,7 milijuna kn i sadašnjom vrijednošću troškova od 254,0 milijuna kn, postignuta je ukupna neto sadašnja vrijednost od 13,7 milijuna kn, što predstavlja dosta dobro funkcioniranje Plana, uzimajući u obzir da se Plan u potpunosti primjenjuje samo kroz polovicu razdoblja koje se procjenjuje;
  • to daje omjer koristi/troškova (sadašnja vrijednost koristi/sadašnju vrijednost troškova) od 1,05 koji potvrđuje jakost i čvrstinu Plana;
  • najveći dio koristi (91%) uživaju korisnici cestovne mreže u obliku uštede vremena, a najveći dio preostalih koristi su u obliku uštede vremena putnika u javnom prijevozu;
  • dolazi do jasnih poboljšanja u razinama svih lokalnih ekoloških pokazatelja (buci, ugljičnom dioksidu, ugljikovodicima i dušičnim oksidima), mjerenih po duljini mreže na kojoj dolazi do promjena većih od 10% između situacije minimalnih zahvata i Plana;
  • postoje mala poboljšanja u količini emisije ugljičnog dioksida duž cijele mreže;
  • razmatran je utjecaj mjera iz Plana na nekoliko drugih ekoloških karakteristika (strah i zaplašenost pješaka, floru i faunu, kulturu i baštinu, vizualno ometanje, izvore vode i razdvajanje) da se utvrdi gdje bi bile potrebne mjere poboljšanja u provedbenom planu; i
  • dolazi do malog smanjenja broja nezgoda, što isključuje vjerojatne daljnje koristi kroz poboljšanja u ponašanju vozača i druge mjere sigurnosti u budućnosti.
  •