Na temelju
članka 144. stavka 1. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba
19/99, 19/01, 20/01-pročišćeni tekst, 10/04, 18/05 i 2/06), članka 14. stavka
1. i članka 107. stavka 1. i stavka 4. Odluke o komunalnom redu (Službeni
glasnik Grada Zagreba 20/05), Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na 75.
sjednici, 9. lipnja 2006., donijelo je
PRAVILNIK
o kriterijima za određivanje naknade za
postavljanje reklama, reklamnih panoa i natpisa
Članak 1.
Ovim se
pravilnikom utvrđuju kriteriji za određivanje naknada za postavljanje reklama,
reklamnih panoa i natpisa uz javne površine i na javnim površinama na području
Grada Zagreba.
Članak 2.
Visina
naknada za postavljanje reklama, reklamnih panoa i natpisa određuje se prema:
- zoni na
području Grada Zagreba;
- vrsti
reklame, reklamnog panoa i natpisa koji se postavlja;
-
reklamnoj površini reklame, reklamnog panoa i natpisa.
Kriteriji
iz stavka 1. ovoga članka izraženi su u jediničnim iznosima naknada, utvrđenima
u Tabeli naknada (dalje u tekstu: Tabela) u članku 6. ovog pravilnika.
Članak 3.
Za
određivanje visine naknade, s obzirom na zonu u kojoj se reklama, reklamni pano
i natpis postavljaju, utvrđuje se pet zona s obzirom na položaj u Gradu
Zagrebu.
Prva zona
je dio područja zone A Povijesne urbane cjeline Grada Zagreba, a obuhvaća
Gornji grad, Kaptol, te područje parka Maksimir i groblja Mirogoj.
Druga zona
je dio područja zone A Povijesne urbane cjeline Grada Zagreba izrazito
komercijalnog karaktera u Donjem gradu koja obuhvaća područje omeđeno: Ilicom
do Reljkovićeva na zapadu, Trg bana Josipa Jelačića, Jurišićevom do Draškovićeve,
Vlaškom do Bauerove na istoku, uličnim potezom Tkalčićeve do Mikleušićeve na
sjeveru, te pojedinim uličnim potezima do Hebrangove
na jugu.
Treća zona
je preostalo područje zone A Povijesne urbane cjeline Grada Zagreba.
Četvrta
zona je područje zona B i C Povijesne urbane cjeline Grada Zagreba i područja
ostalih zaštićenih cjelina, osim ulica navedenih u stavku 7. ovoga članka.
Peta zona
je područje izvan zaštićenih cjelina, osim ulica navedenih u stavku 7. ovoga
članka.
Iznimno,
za postavljanje velikih reklamnih panoa uz Aleju Bologne,
Ljubljansku aveniju, Jadransku aveniju, Aveniju Dubrovnik, Aveniju V. Holjevca, Velikogoričku, Slavonsku aveniju, Novu
Branimirovu, Heinzelovu ulicu i ulicu Dubrava,
određuje se posebni jedinični iznos koji je utvrđen u Tabeli.
Sastavni
dio ovog pravilnika je grafički prilog – Plan grada Zagreba s označenim zonama.
Članak 4.
Vrsta
reklame, reklamnog panoa i natpisa koji se postavljaju utvrđene su u Tabeli.
Za
postavljanje osvijetljenih reklama, reklamnog panoa i natpisa naknada se
uvećava za 20% od jediničnog iznosa utvrđenog u Tabeli.
Članak 5.
Naknada za
postavljanje reklama, reklamnih panoa i natpisa obračunava se mjesečno.
Visina
naknade, s obzirom na reklamnu površinu reklame, reklamnog panoa i natpisa,
određuje se prema m2.
Članak 6.
Visina
naknade za postavljanje reklama, reklamnih panoa i natpisa na javne površine
utvrđuje se u Tabeli kako slijedi:
|
VRSTE REKLAMA, REKLAMNIH PANOA I NATPISA
|
NAČIN OBRAČUNA
|
VISINA
NAKNADE
na javnim
površinama
kn/m2
|
|
1.zona
|
2.zona
|
3.zona
|
4.zona
|
5.zona
|
čl.3 st. 7.
|
|
1
|
reklamne zastave
|
mjesečno
|
200
|
190
|
180
|
170
|
160
|
|
|
2
|
reklamna platna na
građevinskim skelama i građevinama
|
mjesečno
|
25
|
24
|
23
|
22
|
21
|
|
|
|
3
|
transparenti
|
mjesečno
|
100
|
95
|
90
|
85
|
80
|
|
4
|
reklamni ormarići
|
mjesečno
|
200
|
190
|
180
|
170
|
160
|
|
5
|
oslikane reklamne poruke
(na
|
mjesečno
|
50
|
47
|
44
|
41
|
38
|
|
|
pročeljima, zidovima,
ogradama)
|
|
6
|
reklamni natpis, reklamne
ploče
|
mjesečno
|
160
|
152
|
144
|
136
|
128
|
|
7
|
reklamni stupovi (totemi i
sl.)
|
mjesečno
|
150
|
142
|
134
|
126
|
118
|
|
8
|
putokazni reklamni panoi
|
mjesečno
|
400
|
380
|
360
|
340
|
320
|
|
9
|
pokretni reklamni panoi
|
mjesečno
|
300
|
280
|
260
|
240
|
220
|
|
10
|
osvijetljene reklamne
vitrine (City light)
|
mjesečno
|
220
|
210
|
200
|
190
|
180
|
|
11
|
veliki reklamni panoi kao
ograda
|
mjesečno
|
25
|
24
|
23
|
22
|
21
|
|
|
gradilišta ili zemljišta
koje nije privedeno namjeni
|
|
12
|
veliki reklamni panoi
(JUMBO i sl.),
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- veliki reklamni pano na
građevini
|
mjesečno
|
58
|
55
|
52
|
49
|
46
|
|
- samostojeći od 6 m²
do 12 m²
|
mjesečno
|
40
|
38
|
36
|
34
|
32
|
50
|
|
13
|
veliki reklamni panoi (Big board i sl.) samostojeći od
12 m² do 60 m²
|
mjesečno
|
52
|
49
|
46
|
43
|
40
|
65
|
|
|
|
14
|
reklamni uređaji i
konstrukcije
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- prisma
vision
|
mjesečno
|
60
|
57
|
54
|
51
|
48
|
|
- display
|
mjesečno
|
160
|
152
|
144
|
136
|
128
|
|
- reklamne konstrukcije i
sl.
|
mjesečno
|
120
|
115
|
110
|
105
|
100
|
Visina
naknade za postavljanje reklama, reklamnih panoa i natpisa uz javne površine na
nekretninama u vlasništvu drugih pravnih i fizičkih osoba iznosi 30% od iznosa
naknada utvrđenih u Tabeli iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 7.
Za
privremeno korištenje nekretnina do 30 dana na kojima se postavlja reklama,
reklamni pano i natpis za isticanje obavijesti o humanitarnim, kulturnim ili
sportskim manifestacijama od posebnog značenja za Grad Zagreb ne plaća se
naknada, uz prethodno pozitivno mišljenje nadležnog gradskog ureda.
Za
privremeno korištenje nekretnina na kojima se postavlja reklama, reklamni pano
i natpis za obilježavanje državnih praznika i blagdana ne plaća se naknada.
Političkim
strankama i nezavisnim kandidatima koji sudjeluju na izborima Gradsko
poglavarstvo Grada Zagreba može odobriti privremeno korištenje određenih
nekretnina i predmeta za oglašavanje u vlasništvu Grada Zagreba za isticanje
izbornih plakata u svrhu njihove izborne promidžbe.
Za
privremeno korištenje nekretnina iz stavka 3. ovoga članka ne plaća se naknada.
Članak 8.
Danom
stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o kriterijima za
određivanje naknade, odnosno zakupnine za postavljanje reklama (Službeni
glasnik Grada Zagreba 19/01, 5/02 i 12/02).
Članak 9.
Ovaj
pravilnik stupa na snagu danom objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA:
363-02/06-01/25
URBROJ:
251-03-02/2-06-2
Zagreb, 9.
lipnja 2006.
Gradonačelnik
Grada Zagreba
Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.