clanak False

Vršnjačke radionice za učenike srednjih škola

11.03.2021.
U sklopu projekta „Promicanje mentalnog zdravlja – Pogled u sebe“ provode se radionice o mentalnom zdravlju za učenike srednjih škola Grada Zagreba.

Ova vrste edukacije je zamišljena kao ciklus 8 interaktivnih radionica gdje se prolaze najznačajnije teme mentalnog zdravlja s naglaskom na praktične stvari te aktivnu suradnju kroz samu radionicu.

Radionice provode studenti medicine, psihologije, pedagogije, stručnog rada, logopedije te studenti drugih stručnih struka, koji su prethodno prošli dvodnevnu edukaciju. Na toj edukaciji, studenti – budući edukatori, prolaze osnove metodologije vršnjačke edukacije, teorijske osnove koje su potrebne za njihov rad u razredima te praktične osnove na kojima vježbaju komunikacijske i pedagoške mjere u sigurnom okruženju simuliranog razreda.

Edukacijom studenti dobivaju znanja i vještine potrebne za uspješno provođenje radionica, potrebno stručno i teorijsko znanje te upute o samoj provedbi projekta. Osim navedenog, na samom edukaciji studenti prolaze kratku edukaciju o psihopatologiji i najčešćima poteškoćama
mentalnog zdravlja kod mladih od strane stručnjaka. Prije samog odlaska u razrede, edukatori prolaze orijentacijski i motivacijski intervju sa stručnim supervizorima projekta (psiholog i psihijatar).

Cilj ovakvog intervjua je ispitati i dobiti detaljniji uvid u podlogu edukatora, dosadašnja iskustva u području volontiranja s mladima o pitanjima mentalnog zdravlja te motivaciju za sudjelovanje u projektu. Osim toga, kroz vrijeme provođenja radionica, svi edukatori prolaze i periodičnu superviziju od strane Centra za mentalno zdravlje Doma zdravlja Zagreb Zapad, koja za cilj ima pružiti edukatorima podršku, navoditi ih kako se nositi s nekim poteškoćama te pružiti introspekciju vezano za doživljaje s radionica u radu s učenicima.

Radionice se provode u prostoru obuhvaćenih srednjih škola, dva puta mjesečno, u trajanju jednog školskog sata (45 minuta) prema unaprijed dogovorenom planu provedbe radionica koji je donesen u dogovoru sa školskim psihologom i pedagogom.

Edukacija se sastoji od ciklusa od 8 interaktivnih radionica sa sljedećim temama:
o Mentalno zdravlje od A do Ž
o Tko sam ja?
o Razum i osjećaji
o Stavi pravu stvar na pravo mjesto
o Doživjeti stotu
o Društvo i prijatelji
o Začarani krug
o Ljubav

Po završetku svake pojedine radionice učenici ispunjavaju kratki evaluacijski listić posebno osmišljen za potrebe projekta, sa ciljem ocjenjivanja subjektivnog dojma korisnosti i zadovoljstva učenika radionicom, kako bi se sukladno rezultatima program mogao unaprjeđivati u nadolazećim ciklusima.

Kako bi se objektivno ocijenio utjecaj radionica na promjenu svijesti o sebi učenika po završetku radionica u odnosu na stanje prije te korisnost i uspješnost ovog oblika edukacije, učenici u sklopu prve i osme radionice ispunjavaju upitnik dizajniran i prilagođen za potrebe projekte koji ispituje samopoštovanje, mehanizme suočavanja, socijalnu distancu uključujući stigmu prema psihijatrijskim pacijentima te socijalnu podršku.

Od početka provedbe projekta do danas je obuhvaćeno radionicama i edukacijom za studente:
Šk. god 2019/2020 : 11 škola, 63 razreda, 1362 učenika srednjih škola, 131 student
Šk. god 2018/2019: 8 škola, 51 razred, 1100 učenika srednjih škola, 104 studenata
Šk. god 2017/2018: 6 škola, 32 razreda, 701 učenik srednjih škola, 53 studenata
Šk. god 2016/2017: 3 škole, 17 razreda, 420 učenika srednjih škola, 29 studenata